Avocați Specializați pe Dreptul Urbanismului

Avocații noștri sunt specializați pe domeniul dreptului urbanismului și vă pot asista în orice procedură administrativă sau în fața instanței în această privință.

Echipa Blaj Law

Dreptul Urbanismului

Construcția diferitelor clădiri în spații în care, fie nu au existat construcții, fie au existat și au fost demolate, sau schimbarea percepției asupra modalității de organizare a construcțiilor într-o localitate au dus la creearea anumitor probleme de dreptul urbanismului.

De ce avem nevoie atunci când pornim un demers împotriva unei instituții publice pe domeniul dreptului urbanismului?

  • Cartea funciară a imobilului cu privire la care se au fost încălcate normele de dreptul urbanismului.
  • Cartea de identitate a proprietarului.
  • Planurile de amplasament ale imobilului (în cazul în care le aveți).

Demersuri în Probleme Legate de Dreptul Urbanismului

Deoarece domeniul dreptului urbanismului este o ramură de drept public, înainte de a putea introduce o cerere de chemare în judecată este necesar să formulăm o plângere prealabilă către o instituție publică.

Ce înseamnă acest lucru?

Unul dintre avocații noștri, va formula în numele dumneavoastră o cerere pe cale amiabilă către instituția publică, prin care le va pune în vedere să se conformeze legislației aplicabile.

În cazul în care cererea nu este soluționată într-un mod favorabil, singura modalitate prin care se poate rezolva problema este prin intermediul instanței de judecată.

Ajutorul echipei noastre

Ce Se Urmărește Prin Aplicarea Legii Urbanismului?

Legea urbanismului, nr. 350 din 6 iunie 2001, reglementează regulile prin care se impun linii directorare în ceea ce înseamnă controlul și amenajarea spațiilor localităților prin respectarea unui plan administrativ stabilit de către autorități.

Astfel, dumneavoastră vă puteți afla în situația în care clădirea pe care o dețineți să fie una construită sub normele impuse de un plan urbanistic zonal (PUZ) anterior, iar în momentul de față, după ce a fost adoptat un nou plan doriți să faceți modificări. Aceste modificări nu mai sunt permise deoarece normele au fost schimbate.

O altă situație o reprezintă cazul în care ați achiziționat un teren, iar după achiziție destinația terenului a fost schimbată și dumneavoastră nu mai puteți întreprinde acțiunile pe care le doreați.

În astfel de situații, unul dintre avocații noștri specializați pe dreptul urbanismului vă poate ajuta să vă rezolvați problema.

Indiferent de problema pe care o întâmpinați cu privire la dreptul urbanismului, un avocat specializat al echipei noastre vă poate asista și reprezenta atât în fața instituțiilor publice cât și în fața instanței de judecată pentru rezolvarea problemei.

Pentru rezolvarea problemei dumneavoastră, avocații noștri specializați în dreptul urbanismului colaborează cu:

  • Topografi
  • Arhitecți

Contactează-ne

Dacă aveți nevoie de asistență sau aveți alte întrebări ,avocații noștrii specializați pe dreptul urbanismului vă pot ajuta să vă rezolvați problema. Ne puteți contacta prin intermediul formularului de mai jos.

    RECENZII

    „Înainte de a îmi investi banii în construirea unui imobil, cea mai bună decizie a fost să consult avocații Blaj Law care m-au pus la curent cu toate reglementările în vigoare legate de regulile de urbanism și construcții. Cu ajutorul sfaturilor lor, proiectul imobilului a fost întocmai cu prevederile legale.”

    „Obținerea tuturor autorizațiilor de construire nu a reprezentat un impediment pentru mine în derularea procesului de construcție al imobilului meu, deoarece echipa Blaj Law s-a ocupat de toate aceste aspecte de natură administrativă. Astfel am scutit mult timp și am siguranța că toate toate actele obținute sunt în conformitate cu legea în materie. Recomand serviciie lor!”

    „Am avut îndelungate probleme cu o construcție vecină ce urma să fie ridicată fără respectarea regulilor de urbanism și ar fi adus astfel atingere dreptului meu de proprietate. În încercarea de a găsi o soluție, am consultat avocații Blaj Law și am fost surprins de profesionaismul și seriozitatea cu care mi-au tratat problema. Știu sigur că de acum înainte la ei voi apela de fiecare dată când voi avea nevoie de servicii juridice.”

    Întrebări Frecvente

    Ce este certificatul de urbanism?

    Este un act de informare, fiind esențial în raporturile de drept urbanistic.

    Acesta oferă informații privind regimul juridic, economic și tehnic al unui anumit teren sau construcție.

    De asemenea, certificatul prezintă inclusiv avizele și autorizațiile necesare pentru realizarea operațiunii dorite precum și cerințele sau limitele în care poate fi ridicată o construcție de exemplu.

    Obținerea certificatului de urbanism este un pas premergator obligator obținerii autorizației, întrucât în lipsa acestuia nu se poate obține autorizația de construire.

    Când este nevoie de autorizație de construire?

    Este obligatorie obținerea autorizației de construire în cazul lucrărilor de construire, reconstruire, consolidare, modificare, extindere, schimbare de destinație sau de reparare a construcțiilor de orice fel, precum și a instalațiilor aferente acestora, lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare a monumentelor istorice sau lucrărilor, amenajărilor a construcțiilor cu caracter provizoriu.

    Când nu este nevoie de autorizație de construire?

    În general, nu necesită autorizație lucrările care nu afectează structura sau aspectul arhitectural ale clădirilor.
    Intră în această categorie reparațiile la împrejmuiri, acoperișuri, învelitori sau terase, atunci când nu se schimbă forma acestora și materialele din care sunt executate, reparațiile și înlocuirile de tâmplărie interioară și exterioară atât timp cât nu afectează forma, zugrăveli și vopsitorii interioare sau exterioare dacă nu modifică culorile sau fațada, reparații și înlocuiri la pardoseli, etc.

    Cât timp este valabil un certificat de urbanism?

    Certificatul de urbanism este valabil între 6 și 24 de luni, în funcție de complexitatea lucrării sau scopului pentru care acesta a fost emis.

    În cât timp se emite un certificat de urbanism?

    Certificatul de urbanism este valabil între 6 și 24 de luni, în funcție de complexitatea lucrării sau scopului pentru care acesta a fost emis.

    Cauti ajutor pentru obținerea unui rezultat cu privire la problemele în materie de urbanism?

    Haideți să rezolvăm problema! Sunați-ne acum : +40 740 492 998

    +40 740 492 998
     Luni-Sâmbătă 09:00-19:00
    Deschide Chat-ul