Ce trebuie să știți cu privire la redeschiderea teraselor și a restaurantelor? GDPR pentru restaurante și baruri

Blog

Prin ordinul nr. 966/1809/105/2020 al Ministerului Sănătății, Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și al Autorității Naționale Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor s-au stabilit măsurile specifice care trebuie aplicate pentru terasele sau spațiile deschise din exteriorul unităților de alimentație publică.

Astfel, prin prevederile art. 4.1 lit. l) al ordinului:

”l) existența unui registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de
alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică;”

Se prevede în sarcina societăților comerciale ce desfășoară astfel de activitate obligația de a întocmi un registru de evidență a rezervărilor clienților.

Ce înseamnă mai exact acest lucru?

Fiecare bar, restaurant, cafenea care se încadrează în normele prezentul articol sunt obligate să țină evidența tuturor persoanelor care își vor rezerva sau se vor prezenta în mod fizic în
unitate pentru a consuma produse comercializate. Conform prevederilor, rezervarea se poate face atât pe loc cât și anterior sosirii la locația respectivă.

Obligația menținerii unui astfel de registru de către unitățile de alimentație publică implică anumite aspecte care trebuie luate în calcul din punct de vedere al protecției datelor cu caracter personal.

Mai exact, acest tip de unități au obligația de a stabili anumite reguli de protecție a datelor cu caracter personal încă din anul 2018, însă puține s-au conformat regulamentului european. Majoritatea unităților nu a implementat nicio procedură prin care datele personale ale clienților să fie colectate și stocate legal.

Prin urmare, unitățile de alimentație publică precum barurile, terasele sau restaurantele sunt obligate să implementeze regulile cu privire la normele GDPR pentru respectarea drepturilor clienților. Nerespectarea acestor prevederi vor atrage amenzi ridicate din partea Autorității Naționale de Supraveghere a
Prelucrării Datelor cu Caracater Personal.

Pentru informații cu privire la Registrul de evidență a rezervărilor și stabilirea normelor cu privire la protecția datelor cu caracter personal puteți să ne contactați prin secțiunea de contact.

Pentru mai multe informații cu privire la GDPR accesează următorul link!