Ghiduri legislative

Explorează colecția de resurse oferite de Blaj Law și obține informații de actualitate, redactate pe înțelesul tuturor.

Ai nevoie de informații suplimentare?

Trimite-ne întrebarea ta prin intermediul formularului de contact iar echipa noastră îți va răspunde în cel mai scurt timp.

Întrebări Frecvente

Cum pot programa o consultație?
Pentru programarea unei consultații ne puteți suna la numărul de telefon afișat pe website-ul nostru sau ne puteți contacta pe WhatsApp sau Facebook Messenger. În cadrul discuției se va stabili o întâlnire personală sau, în cazul în care este posibil, în format online.
Ce documente trebuie să am la mine la prima consultație?
În funcție de situația concretă, vă puteți prezenta la cabinet cu toate documentele pe care le considerați relevante, iar în situația în care sunt necesare documente suplimentare, vă vom pune în vedere care sunt acestea.
Oferiți consultanță telefonică?
Oferim informații generale cu privire la situația dumneavoastră, iar ulterior, în funcție de complexitate, vă vom oferi detalii suplimentare în cadrul unei înâlniri.
Pot fi reprezentat dacă locuiesc în străinătate?
Da, în această situație toate formalitățile se pot efectua online, iar noi vă reprezentăm în fața instanțelor, autorităților sau altor persoane.
În caz de urgență, pot lua legătura cu dumneavoastră?
În cazul unor situații de urgență ne puteți contacta și în afara orelor de program, atât la numărul de telefon +40 740 492 998 cât și pe WhatsApp sau Facebook Messenger.
Informațiile pe care le transmit sunt confidențiale?
Toate informațiile furnizate către membri echipei Blaj Law sunt confidențiale.
Este necesară prezența fizică pentru semnarea contractului de asistență juridică?
Nu. Acesta poate fi semnat de dumneavoastră și transmis în format electronic.
Cât timp durează soluționarea unui caz?
În funcție de specificul și complexitatea fiecărei situații, vă estimăm cât ar putea dura.
Se poate reduce termenul pentru soluționarea unui dosar?
În situația în care soluționarea unui dosar depășește un termen rezonabil, vom putea formula contestație împotriva tergiversării procesului.
Cum se stabilește strategia de urmat?
Primul pas este de a analiza toate documentele puse la dispoziție, iar apoi vă prezentăm variantele, urmând ca împreună cu dumneavoastră să stabilim care este strategia cea mai eficientă pe care o vom urma.
Care sunt costurile unui proces?
Costurile principale ale unui proces sunt taxa de timbru și onorariul de avocat. În funcție de fiecare situație în parte, vă vom prezenta care sunt costurile suplimentare.
Cum se calculează taxa de timbru?
Taxele judiciare de timbru reprezintă plata serviciilor prestate de către instanțele judecătorești și se stabilesc în mod diferențiat, după cum obiectul acestora este sau nu evaluabil în bani, cu excepțiile prevăzute de lege. În funcție de litigiul dumneavoastră, noi ne vom ocupa de calcularea taxei de timbru.
Pot beneficia de ajutor public judiciar?
Da, în funcție de situația personală și dacă sunt îndeplinite condițiile din OUG 51/2008, însă de fiecare dată vă putem spune dacă se aplică și în situația dumneavoastră.
În ce constă încheierea unui contract de servicii de permanență?
Încheierea unui contract de permanență presupune asistarea dumneavoastră în afacerile sau proiectele în care sunteți implicat, de la deschiderea acestora, cât și pe tot parcursul lor, în ceea ce privește orice situație ce implică consultanță juridică specializată.
Trebuie să prezint de la început tot ceea ce va presupune proiectul meu pentru a putea fi asistat?
În măsura în care puteți da, dar solicitările de consultanță pot apărea și ulterior încheierii unui contract de asistență de permanență, punctual, în funcție de direcția în care se îndreaptă business-ul dvs.
Oferiți și servicii de audit societăților comerciale?
Oferim consultanță și în astfel de proiecte, inclusiv din perspectiva reglementărilor din domeniul dreptului muncii sau GDPR. Un audit general presupune o verificare a tuturor regulamentelor, contractelor și procedurilor implementate de către o societate în activitatea sa, precum și oferirea de soluții pentru îmbunătățirea sau implementarea acestora.
Oferiți consultanță specializată și în vederea lansării pe piață a unui start-up în domeniul criptomonedelor și în ceea ce privește un IPO?
Fiind o piață în curs de dezvoltare, investirea în astfel de tehnologii este în mare căutare. În situația în care sunteți interesat de aceste domenii, ne puteți contacta pentru a vă oferi sprijin și consultanță.
Vreau să mă implic într-un proiect de dezvoltare imobiliară, în ce măsură îmi puteți oferi consultanță?
Consultanța juridică în domeniul imobiliarelor începe cu analizarea oportunității investiției, analizarea situației juridice sub aspectul reglementărilor urbanistice, dar și o analiză a aspectelor de ordin financiar și fiscal. De asemenea, presupune și redactarea și asistarea la negocierea tuturor contractelor ce trebuie încheiate pe parcursul proiectului.